Situs Slot Gacor Slot Gacor Gampang Menang Situs Slot Gacor

The Ministry of Justice investigated whether J & J lied to the public about the cancer risk of the talc powder: report

A federal grand jury in Washington looks at what Johnson and Johnson officials knew about the cancer risk in the company's Baby Powder brand talc and other products, according to a report.

The New Jersey-based company is the subject of a US Justice Department criminal investigation as well as a legislative probe among the claims of thousands of cancer patients that J & J products played a role in their diseases, Bloomberg reported last week.

The company faces over 14,000 plaintiffs alleged that J & J talc products caused human ovarian cancer or mesothelioma, a condition associated with asbestos, the report says.


At the same time, a J&J spokeswoman told Bloomberg that the Company was "fully cooperative" with justice research. She also denied that the company's Baby Powder contains asbestos or causes cancer, saying that the company's position is "backed by decades of independent clinical evidence."

  Bottles of Johnson & amp; Johnson baby powder line a pharmacy shelf in New York. (Reuters)

Bottles of Johnson & amp; Johnson baby powder line a pharmacy shelf in New York. (Reuters)

But in recent years, nearly a dozen juries have concluded that J & J knew some of their Baby Powder and Shower-to-Shower products contained asbestos and did not make the information available to consumers, the report said. Such cases have cost J & J more than $ 5 billion in payouts to plaintiffs, the report said.

J & J has since sold the Shower-to-Shower label to another company that has an agreement with J&J that protects it from any brand-related asbestos cases, Bloomberg said.


In March, a California jury awarded $ 29 million to a woman claiming J & J products caused her terminal cancer. [19659003] In December, the J & J shares suffered their worst losses for 16 years after Reuters reported that the company knew about asbestos content for its products for decades. The company strongly denied the truth of the Reuters report.

Associated Press contributed to this report.

Source link

Back to top button