قالب وردپرس درنا توس
Home / Business / Hemp crops, Kentucky CBD manufacturer sues hemp seed for $ 44 million

Hemp crops, Kentucky CBD manufacturer sues hemp seed for $ 44 million



A Kentucky company that produces CBD has filed a $ 44 million lawsuit against an Oregon company that it allegedly sold the almost worthless hemp seed that destroyed a giant crop in 2019. Oregonian / OregonLive reports that the crop was intended to help meet the country's booming demand for CBD, a plant extract that is increasing in popularity as a treatment for health problems from anxiety to insomnia. But Elemental Processing in Lexington, Kentucky, claims the plans were fueled when HP Farms of Troutdale, Oregon, sold more than 6 million seeds that were mostly "male." The female plants produce a CBD-rich flower. The suit says it was only after the Kentucky company distributed the seeds to the farmers and the farmers' crops had sprouted that the company learned that the seeds were male. millions in profits. HP Farms could not be reached for comment, and a lawyer listed for them did not return a statement by the newspaper.

A company producing Kentucky CBD has filed a $ 44 million lawsuit against an Oregon company that it allegedly sold the nearly worthless hemp seed that destroyed a giant crop in 2019.

The Oregonian / OregonLive reports that the crop was intended to help meet the country's booming demand for CBD, a plant extract that is gaining in popularity as a treatment for health problems from anxiety to insomnia.

But Elemental Processing of Lexington, Kentucky, claims these plans in mind when HP Farms of Troutdale, Oregon, sold more than 6 million seeds that were mostly "male." The female plants produce a CBD-rich flower.

The suit says it was only after the Kentucky company distributed the seeds to the farmers and the farmers' crops had sprouted that the company learned that the seeds were male.

Elemental Processing estimates it lost at least $ 44 million in profits.

HP Farms could not be reached for comment, and a lawyer listed for them did not return a statement by the newspaper.


Source link